☑️ Zamieść w widocznym miejscu przed wejściem informację, w której zawrzesz maksymalną liczbę klientów, którzy mogą przebywać jednocześnie w gabinecie oraz jakie środki ochrony i procedury są stosowane, tak aby klient mógł się z nimi zapoznać jeszcze przed wejściem do gabinetu.
☑️ Umawianie klientów tylko drogą telefoniczną/internetową.
☑️ Rozłożenie w czasie zaplanowanych wizyt, aby zmniejszyć liczbę osób przebywających w gabinecie.
☑️ Umieszczenie w widocznym miejscu płynów do dezynfekcji dla klientów.
☑️ Dopilnuj aby klienci dezynfekowali dłonie i/lub zakładali rękawiczki oraz posiadali ochronę zakrywającą usta i nos.
☑️ W dniu poprzedzającym wizytę, skontaktuj się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
☑️ Poinformuj klienta o tym, że nie może przyjść na wizytę jeśli:
• występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
• jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
• zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
• w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
☑️ Używaj środków ochrony indywidualnej adekwatnej do wykonywanego zabiegu, w tym:
• odzieży ochronnej (np., fartuch jednorazowy lub tekstylny prany w temperaturze min. 60’C z dodatkiem detergentu);
• maseczki ochronnej, a w razie konieczności także przyłbic lub gogli lub zastępczo innych rozwiązań spełniających funkcję ochrony oczu;
• rękawiczek jednorazowych – obowiązkowe noszenie rękawiczek przy wykonywaniu usługi (rękawiczki zmieniane każdorazowo po wykonaniu usługi).
☑️ Dołóż wszelkich starań aby stanowiska były czyste i higieniczne. Nie zapomnij o dezynfekcji powierzchni dotykowych takich jak telefon, klawiatura, myszka, włączniki świateł.
☑️ Kilka razy w ciągu dnia dezyfnekuj powierzchnie, z którymi stykają się klienci: klamki, poręcze, blaty, oparcia krzeseł, terminal.
☑️ Ogranicz wystrój gabinetu do minimum, pozostaw jak największą ilość powierzchni możliwych do dezynfekcji.
☑️ Umieść na swojej stronie komunikat o przyjętych metodach pracy i środkach ochrony.
☑️ Wszystkie możliwe narzędzia zamień na rozwiązania jednorazowe, w przypadku np. pęset dezynfekuj je po każdej klientce.